Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Szakértői gyakorlatok
Tárgy kódja: BT-PSZ-2280
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/5/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Fodor Gábor
Tárgyleírás:

A kurzus célja: A szakértői feladatok (szempontok, eljárásrend stb.) gyakorlatára való felkészülés támogatása, a szakértői esetpéldák megismerése és kommunikációs helyzetek elemzése.

A főbb tematikai csomópontok:

1.      A kompetenciaértékelés gyakorlata és a pedagógus portfólió

  1. Szakértés a gyakorlatban (esetpéldák feldolgozása)
  2. A szakértői munka komplexitása és nehézségei
  3. A szakértői kommunikáció

5.      A szakértő önértékelése

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Jogszabályok:

A köznevelés rendszerét és a köznevelési intézmények működését szabályozó jogszabályok

Kötelező irodalom:

-        Kotschy Beáta A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési folyamatában

ttps://www.oktatas.hu/pub_bin/unios_projektek/tamop_315_pedkepzes_fejl/3_1_5_1_hirlevel_Kotschy_Beata__portfolio.pdf

-        Bevezetés a portfólió rejtelmeibe

-        https://www.oktatas.hu/kozneveles/projektek/tamop_315_pedkepzes_fejl/projekhirek/eletpalyautak_konferencia_beszamolo/1_szekcio

Ajánlott irodalom:

-  &nb

sp;      

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

 

a) tudása

-      Ismeri a köznevelés rendszerét és a köznevelési intézmények működését szabályozó jogszabályokat.

-      Ismeri a kompetenciaértékelés módszertanát

-      Ismeri a szakértői munka elméleti problémáit és gyakorlatának nehézségeit

b) képességei

-      Képes köznevelés rendszerét és a köznevelési intézmények működését szabályozó jogszabályokat értelmezni, a gyakorlatban alkalmazni.

-      Képes szakértői munkához kapcsolódó differenciált és szakszerű kommunikációra

-      Képes reflektív módon viszonyulni a vezetési stílusokhoz, döntésekhez.

c) attitűdje

-      Képviseli a személyre szabott értékelés gyakorlatát.

-      Elkötelezett a komplex gondolkodás és problémamegoldás mellett.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

pedagógus szakvizsga tanügyigazgatási szakértői területen BSLP-XPSZT szakirányú továbbképzés Levelező magyar 4 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe