Tantárgy adatlapja
A kurzus
célja: A szakértői feladatok (szempontok, eljárásrend stb.)
gyakorlatára való felkészülés támogatása, a szakértői esetpéldák megismerése
és kommunikációs helyzetek elemzése. A főbb
tematikai csomópontok: 1. A kompetenciaértékelés gyakorlata
és a pedagógus portfólió
5. A szakértő önértékelése |
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Jogszabályok: A
köznevelés rendszerét és a köznevelési intézmények működését szabályozó
jogszabályok Kötelező irodalom: -
Kotschy
Beáta A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési folyamatában ttps://www.oktatas.hu/pub_bin/unios_projektek/tamop_315_pedkepzes_fejl/3_1_5_1_hirlevel_Kotschy_Beata__portfolio.pdf -
Bevezetés a portfólió rejtelmeibe Ajánlott
irodalom: - &nb sp;
|
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - Ismeri a köznevelés rendszerét és a köznevelési
intézmények működését szabályozó jogszabályokat. -
Ismeri a
kompetenciaértékelés módszertanát -
Ismeri a
szakértői munka elméleti problémáit és gyakorlatának nehézségeit b) képességei -
Képes
köznevelés rendszerét és a köznevelési intézmények működését szabályozó
jogszabályokat értelmezni, a gyakorlatban alkalmazni. -
Képes
szakértői munkához kapcsolódó differenciált és szakszerű kommunikációra -
Képes
reflektív módon viszonyulni a vezetési stílusokhoz, döntésekhez. c)
attitűdje -
Képviseli
a személyre szabott értékelés gyakorlatát. -
Elkötelezett
a komplex gondolkodás és problémamegoldás mellett. |