Tantárgy adatlapja
Tantárgy leírása: A kurzus célja, hogy a hallgató az előző félévben megszerzett gyakorlati készségeit és elméleti tudását a szakirányának megfelelő intézményben gyakorolja. Kompetenciák: A hallgatók megtanulják integrálni elméleti és gyakorlati ismereteiket, és gyakorlatot szereznek az etikai problémák megismerésében és kezelésében. A hallgatók tapasztalatot szereznek a a klinikai gyermekellátó helyen folyó munkában, megismerkednek a pszichiátriai/pszichoterápiás intézményben folyó napi munkával, annak profiljával és az ellátás módjával. Aktívan részt vesznek az intézmény tevékenységéban (esetmegbeszélséek, pszichodiagnosztika, intézménylátogatások). Diagnosztikai munkát végeznek szupervízió mellett, és tapasztalatot szereznek a pszichológus tevékenységköréről az intézményben. Gyakorolják a véleményírást, a kliensekkel való kommunikációt és az etikai problémák megoldását. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Hobart, C., & Frankel, J. (2004). A practical guide to child observation and assessment. Nelson Thornes
style="font-family:Calibri;margin-left:23px;text-align:left;text-indent:-14pt;">American Psychiatric Association, D. S., & American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders: DSM-5 (Vol. 5). Washington, DC: American psychiatric association. DC: 0-5TM Diagnostic Classification of Mental Health and Developmental Disorders of Infancy and Early Childhood. ZERO TO THREE. Washington D.C. 2016. Luby, J. L. (Ed.). (2009). Handbook of preschool mental health: Development, disorders, and treatment. Guilford Press. Ajánlott irodalom: Bick, E. (2018). Infant observation in psycho-analytic training. In Infant Observation (pp. 17-28). Routledge. Fawcett, M., & Watson, D. (2016). Learning through child observation. Jessica Kingsley Publishers. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - ismeri az intézményi környezet szakmai pro filját, jellemzőit. - rendelkezik az intézményi működés alapelveinek ismeretével b) képességei - Képes megfigyeléseket végezni és azokat pszichológiai szempontok alapján elemezni az intézményben - gyakorlatot szerez a pszichológus feladatiban és etikai magatartásában az intézmény működésén belül c) attitűdjei - Törekszik arra, hogy szakmai kommunikációjában a normáknak megfelelően nyilvánuljon meg. - Szem előtt tartja választott területének szakmai és társadalmi összefüggéseit. d) autonómiája és felelőssége - Kritikus tudatosság jellemzi szakmájához kapcsolódó kérdésekben. - Felelősen képviseli azokat a módszereket, amelyekkel szakterületén dolgozik; |