Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Szakmai gyakorlat
Tárgy kódja: BMNPS50100A
Óraszám: N: 0/4/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 5
Az oktatás nyelve: angol
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Pszichológiai Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Géczy Anna
Tárgyleírás:

Tantárgy leírása: A kurzus célja, hogy a hallgató az előző félévben megszerzett gyakorlati készségeit és elméleti tudását a szakirányának megfelelő intézményben gyakorolja.

Kompetenciák: A hallgatók megtanulják integrálni elméleti és gyakorlati ismereteiket, és gyakorlatot szereznek az etikai problémák megismerésében és kezelésében.

A hallgatók tapasztalatot szereznek a a klinikai gyermekellátó helyen folyó munkában, megismerkednek a pszichiátriai/pszichoterápiás intézményben folyó napi munkával, annak profiljával és az ellátás módjával. Aktívan részt vesznek az intézmény tevékenységéban (esetmegbeszélséek, pszichodiagnosztika, intézménylátogatások). Diagnosztikai munkát végeznek szupervízió mellett, és tapasztalatot szereznek a pszichológus tevékenységköréről az intézményben. Gyakorolják a véleményírást, a kliensekkel való kommunikációt és az etikai problémák megoldását.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

Hobart, C., & Frankel, J. (2004). A practical guide to child observation and assessment. Nelson Thornes

style="font-family:Calibri;margin-left:23px;text-align:left;text-indent:-14pt;">American Psychiatric Association, D. S., & American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders: DSM-5 (Vol. 5). Washington, DC: American psychiatric association.

DC: 0-5TM Diagnostic Classification of Mental Health and Developmental Disorders of Infancy and Early Childhood. ZERO TO THREE. Washington D.C. 2016.

Luby, J. L. (Ed.). (2009). Handbook of preschool mental health: Development, disorders, and treatment. Guilford Press.

Ajánlott irodalom:

Bick, E. (2018). Infant observation in psycho-analytic training. In Infant Observation (pp. 17-28). Routledge.

Fawcett, M., & Watson, D. (2016). Learning through child observation. Jessica Kingsley Publishers.

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a)    tudása

- ismeri az intézményi környezet szakmai pro

filját, jellemzőit.

- rendelkezik az intézményi működés alapelveinek ismeretével

b)    képességei

- Képes megfigyeléseket végezni és azokat pszichológiai szempontok alapján elemezni az intézményben

- gyakorlatot szerez a pszichológus feladatiban és etikai magatartásában az intézmény működésén belül

c)    attitűdjei

- Törekszik arra, hogy szakmai kommunikációjában a normáknak megfelelően nyilvánuljon meg.

- Szem előtt tartja választott területének szakmai és társadalmi összefüggéseit.

d) autonómiája és felelőssége

Kritikus tudatosság jellemzi szakmájához kapcsolódó kérdésekben.

- Felelősen képviseli azokat a módszereket, amelyekkel szakterületén dolgozik;

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe