Tantárgy adatlapja
A kurzus megismerteti a hallgatókat az információs és kommunikációs technológiák (IKT) nyelvórai alkalmazási lehetőségeivel. A tantárgy során a hallgatók megismerik az IKT eszközök, programok és weboldalak nyelvtanításba integrálhatóságának elméleti alapjait, melynek célja az IKT eszközök integrálásáról alkotott esetleges képzetek felszámolása, és a professzionális nyelvoktatási helyzetekben történő helyes alkalmazás megalapozása. Ezen kívül a kurzus megismerteti a hallgatókat kifejezetten olyan weboldalak, rendszerek, programok és applikációkkal, melyek alkalmasak lehetnek a későbbi nyelvoktatói pályán a diákok nyelvtudásnak fejlesztésére. A kurzuson, az elméleti háttér és számos IKT lehetőség megismerése után, sor kerül mikrotanításra is, melynek során a hallgatók megterveznek, majd megvalósítanak egy IKT-inkluzív nyelvórai feladatot. A kurzus végén a féléves munkáról a hallgatók portfóliót állítanak össze. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Barriere, I., Emile, H. et Gella, F. (2011). Les TIC, des outils pour la classe. PUG. Berenguer, L. (2015). Le manuel numérique : un nouveau défi pour le professeur de FLE. Synergies Argentine, no3, 25-33. Guichon, Nicolas. (2012).
e="background-color:#FFFFFF;font-family:'PT Sans';font-size:9pt;font-style:italic;">Vers l’intégration des TIC dans l’enseignement des langues Mangenot, F. (2000). L'intégration des TIC dans une perspective systémique. Les Langues Modernes, n° 3, 38-44. Mangenot, François. (2017). Formation en ligne et MOOC : apprendre et se former en langue avec le numérique. Hachette FLE. Ajánlott irodalom: Tóth-Mózer, Sz. (2017). Digitális nemzedék a tanulási folyamatban: Középiskolások internethasználati és tanulási preferenciái, énképe és digitális kompetenciája. ELTE Eötvös Kiadó. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása –Ismeri a tanterveket, tananyagokat, a tanórán kívül használható nyelvfejlesztési lehetőségeket. – Ismeri az internet, a számítógép, a mindenkori új eszközök nyújtotta lehetőségeket. –Ismeri a Nemzeti alaptanterv és az arra épülő kerettantervek szerinti francia szaktárgyi követelményeket, az iskolai nevelő-oktató munka tartalmi szabályozását. Ismeri az ehhez szükséges tankönyveket, taneszközöket, segédanyagokat, oktatástechnikai eszközöket. b) képességei –Képes a modern, motiváló információ-technológiai eszközöket és az internetet hatékonyan használni, a diákok önálló tanulását támogatni, követni. –Képes különböző nyomtatott és elektronikus tan- és segédanyagok összeállítására, alkalmazására. |