Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Szakmódszertan 2. (IKT a francia nyelvórán)
Tárgy kódja: BONTP37200
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Bors Edit Katalin
Tárgyleírás:

A kurzus megismerteti a hallgatókat az információs és kommunikációs technológiák (IKT) nyelvórai alkalmazási lehetőségeivel. A tantárgy során a hallgatók megismerik az IKT eszközök, programok és weboldalak nyelvtanításba integrálhatóságának elméleti alapjait, melynek célja az IKT eszközök integrálásáról alkotott esetleges képzetek felszámolása, és a professzionális nyelvoktatási helyzetekben történő helyes alkalmazás megalapozása. Ezen kívül a kurzus megismerteti a hallgatókat kifejezetten olyan weboldalak, rendszerek, programok és applikációkkal, melyek alkalmasak lehetnek a későbbi nyelvoktatói pályán a diákok nyelvtudásnak fejlesztésére. A kurzuson, az elméleti háttér és számos IKT lehetőség megismerése után, sor kerül mikrotanításra is, melynek során a hallgatók megterveznek, majd megvalósítanak egy IKT-inkluzív nyelvórai feladatot. A kurzus végén a féléves munkáról a hallgatók portfóliót állítanak össze.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

Barriere, I., Emile, H. et Gella, F. (2011). Les TIC, des outils pour la classe. PUG.

Berenguer, L. (2015). Le manuel numérique : un nouveau défi pour le professeur de FLE. Synergies Argentine, no3, 25-33.

Guichon, Nicolas. (2012). 

e="background-color:#FFFFFF;font-family:'PT Sans';font-size:9pt;font-style:italic;">Vers l’intégration des TIC dans l’enseignement des langues. Didier.

Mangenot, F. (2000). L'intégration des TIC dans une perspective systémique. Les Langues Modernes, n° 3, 38-44.

Mangenot, François. (2017). Formation en ligne et MOOC : apprendre et se former en langue avec le numérique. Hachette FLE.

Ajánlott irodalom:

Tóth-Mózer, Sz. (2017). Digitális nemzedék a tanulási folyamatban: Középiskolások internethasználati és tanulási preferenciái, énképe és digitális kompetenciája. ELTE Eötvös Kiadó.

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a) tudása

Ismeri a tanterveket, tananyagokat, a tanórán kívül használható nyelvfejlesztési lehetőségeket.

Ismeri az internet, a számítógép, a mindenkori új eszközök nyújtotta lehetőségeket.

Ismeri a Nemzeti alaptanterv és az arra épülő kerettantervek szerinti francia szaktárgyi követelményeket, az iskolai nevelő-oktató munka tartalmi szabályozását. Ismeri az ehhez szükséges tankönyveket, taneszközöket, segédanyagokat, oktatástechnikai eszközöket.

b) képességei

Képes a modern, motiváló információ-technológiai eszközöket és az internetet hatékonyan használni, a diákok önálló tanulását támogatni, követni.

Képes különböző nyomtatott és elektronikus tan- és segédanyagok összeállítására, alkalmazására.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe