Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Szakmódszertan 2. (IKT a latin nyelvórán)
Tárgy kódja: BONTP39200
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Dr. Szilágyi Csaba József
Tárgyleírás:

A kurzus megismerteti a hallgatókat az információs és kommunikációs technológiák (IKT) nyelvórai alkalmazási lehetőségeivel. A tantárgy során a hallgatók megismerik az IKT eszközök, programok és weboldalak nyelvtanításba integrálhatóságának elméleti alapjait, melynek célja az IKT eszközök integrálásáról alkotott esetleges képzetek felszámolása, és a professzionális nyelvoktatási helyzetekben történő helyes alkalmazás megalapozása. Ezen kívül a kurzus megismerteti a hallgatókat kifejezetten olyan weboldalak, rendszerek, programok és applikációkkal, melyek alkalmasak lehetnek a későbbi nyelvoktatói pályán a diákok nyelvtudásnak fejlesztésére. A kurzuson, az elméleti háttér és számos IKT lehetőség megismerése után, sor kerül mikrotanításra is, melynek során a hallgatók megterveznek, majd megvalósítanak egy IKT-inkluzív nyelvórai feladatot. A kurzus végén a féléves munkáról a hallgatók portfóliót állítanak össze.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

?    Nádori Gergely - Prievara Tibor (2012) IKT-módszertan. Kézikönyv az infokommunikációs eszközök tanórai használatához. http://mek.oszk.hu/15900/15959/15959.pdf

?    <

span style="font-family:'PT Sans';font-size:11pt;">Land, R., & Bayne, S. (Eds.) (2011). Digital difference: Perspectives on online learning. Springer. ISBN 9789460915802

?    Mishra, P., & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017-1054. https://doi.org/10.1111/j.1467-9620.2006.00684.x

?    Ronau, R. N., Rakes, C. R., & Niess, M. L. (Eds.) (2011). Educational technology, teacher knowledge, and classroom impact: A research handbook on frameworks and approaches. IGI Global. ISBN 9781609607500

Ajánlott irodalom:

?    Spector, M., Merrill, M. D., Elen, J., & Bishop, M. J. (Eds.) (2014). Handbook of research on educational communications and technology. IGI Global. ISBN 9781461431855

?    Tóth-Mózer, Sz. (2017). Digitális nemzedék a tanulási folyamatban: Középiskolások internethasználati és tanulási preferenciái, énképe és digitális kompetenciája. ELTE Eötvös Kiadó.

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

pl.:

a)    tudása

–    Ismeri a tanterveket, tananyagokat, a tanórán kívül használható nyelvfejlesztési lehetőségeket.

–    Ismeri az internet, a számítógép, a mindenkori új eszközök nyújtotta lehetőségeket.

–    Ismeri a Nemzeti alaptanterv és az arra épülő kerettantervek szerinti angol szaktárgyi követelményeket, az iskolai nevelő-oktató munka tartalmi szabályozását. Ismeri az ehhez szükséges tankönyveket, taneszközöket, segédanyagokat, oktatástechnikai eszközöket.

b) képességei

–    Képes a modern, motiváló információ-technológiai eszközöket és az internetet hatékonyan használni, a diákok önálló tanulását támogatni, követni.

–    Képes különböző nyomtatott és elektronikus tan- és segédanyagok összeállítására, alkalmazására.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe