Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Szakmódszertan 4. (Tananyag és teszt tervezés)
Tárgy kódja: BONTP37400
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Dr. Tóth Ágnes
Tárgyleírás:

A tárgy célja elmélyíteni az első évben megszerzett tudást, fejleszteni azokat a készségeket, tudatosítani azokat a szempontrendszereket, melynek birtokában a hallgató felkészülten kezdheti meg tanítási gyakorlatát. A hallgató képes legyen mind a tanulók, mind saját maga fejlesztését hozzáértő módon végezni.

A tárgy tematikája:

Mikrotanítások számítógép-használattal középiskolákban, különböző óratervezési elvek elsajátítása és alkalmazása (témaközpontú, nyelvtani prezentációs, készségfejlesztő stb.), feladatok összekötése, tanári nyelv elsajátítása, tanulásszervezési módok elemzése és gyakorlása, eszközhasználat (audiovizuális eszközök, internet), autentikus dokumentumok felhasználása, bevezetés a középtávú tervezés (tankönyvi egység) és a készségintegráció kérdéseibe, a készségintegráció elemzése adott tankönyvi egységben, értékelő és önértékelő munka elindítása. A tanórák megfigyelési szempontjainak árnyalása, óralátogatás különböző oktatási intézményekben.

Portfolió összeállításának folytatása (különböző tanítási helyzetekhez rugalmasan adaptálható további feladatok, melyek a modern oktatási technológiákra épülnek).

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező és ajánlott irodalom:

Pendanx, Michele: Les activités d´apprentissage en classe de langue, Hachette, Paris, 1998, IS

>BN 978-2011550989

Kramsch, Claire: Interactions et discours dans la classe de langue, Didier, Paris, 1996 ISBN 2-278-06882-2

Lancien, Thierry: De la video a Internet, 80 activités thématiques, Hachette, Paris, 2004, ISBN 978-2011552921

Yaiche, Francis: Photos-expressions, Hachette, Paris, 2002, ISBN 978-2011552150

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a) tudása

- a tanulás különböző formáinak ismerete mind általános, mind pedig konkrét szaktárgyi vonatkozásban,

- a tanulói tudás különböző formáinak, szerveződésének, a fogalomrendszerek, készségek és képességek fejlődési törvényszerűségeinek ismerete,

b) képességei

- képes tanítási programok, tanulási egységek, tanítási órák tervezésére, a tanulók számára szükséges tananyagok, taneszközök, információforrások, tudáshordozók megválasztására,

- képes a rendelkezésre álló taneszközöket saját m

unkájában felhasználni, rendszerbe szervezni, új eszközöket tervezni,

- képes a tanulásszervezési eljárások és tanítási módszerek széles skáláját alkalmazni a hatékony tanulási környezet kialakítása érdekében,

- képes a tanórai munka hatékony, lendületes irányítására, a tanulók figyelmének, érdeklődésének felkeltésére és fenntartására

- képes különböző értékelési eljárások alkalmazására

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe