Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Szakmódszertan 5. (Speciális tervezési-szervezési gyakorlatok)
Tárgy kódja: BONTP37500
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Bors Edit Katalin
Tárgyleírás:

A tárgy tematikája: a nyelvtanítás speciális területeinek feldolgozása a projekt pedagógia módszereivel (dráma, SG, fiatal tanuló, FSOS, chanson, villámmódszer, diszlexia probléma, vizuális nevelés, a nyelvórán tanulói autonómia fejlesztésének módjai, kooperatív tanulási eljárások alkalmazása, interjú tanárokkal).

A reflektív tanításhoz nélkülözhetetlen osztálytermi kutatás (kvalitatív kutatás) eszközei: kérdőívek, értékelőlapok, interjúk, tankönyvelemzés; ezek összeállításának szempontjai, az adatkezelés kérdései; tanítási naplók vezetése, külső megfigyelők bevonása, hármas nézőpontú elemzés.

Tájékozódás a továbbképzés, az önképzés, az életünk végéig tartó tanulás formáiról, módjairól.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

Anthologie de la didactique FLE (rédigé par Szladek Emese) EJK., Budapest, 2003, ISBN 963-9316-60-1

Ajánlott irodalom:

Bárdos Jenő Az idegen nyelvek tanításának elméleti alapjai és gyakorlata, Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2000, ISBN 963 19 0555 1

style="font-family:'PT Sans';font-size:9pt;">Falus Iván : Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe, Budapest, Keraban Könyvkiadó, 1993, ISBN 9789631626643

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a) tudása

- a tanulás különböző formáinak ismerete mind általános, mind pedig konkrét szaktárgyi vonatkozásban,

- a tanulói tudás különböző formáinak, szerveződésének, a fogalomrendszerek, készségek és képességek fejlődési törvényszerűségeinek ismerete,

b) képességei

- képes tanítási programok, tanulási egységek, tanítási órák tervezésére, a tanulók számára szükséges tananyagok, taneszközök, információforrások, tudáshordozók megválasztására,

- képes a rendelkezésre álló taneszközöket saját munkájában felhasználni, rendszerbe szervezni, új eszközöket tervezni,

- képes a tanulásszervezési eljárások és tanítási módszerek széles skáláját alkalmazni a hatékony tanulási környezet kialakítása érdekében,

- képes a tanórai munka hatékony, lendületes irányítására, a tanulók figyelmének, érdeklődésének felkeltésére és fenntartására

- képes megtartani egy iskolai tanóra egy részét

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe