Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Szakmódszertan 6. (Összefüggő egyéni gyakorlatot kísérő szeminárium)
Tárgy kódja: BONTP33600
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Moldován Szilvia
Tárgyleírás:

A szeminárium célja a hallgatók egyéni gyakorlatának a segítése, támogatása, az egyéni gyakorlat során felmerülő feladatok és kérdések megbeszélése, értékelése. A hallgatói portfolió elkészítésének, összeállításának a segítése.

Főbb témakörök: A szaktárgy tanításának gyakorlati kérdései. Felkészülés a tanórára. Tanórán kívüli feladatok (tehetséggondozás, felzárkóztatás, korrepetálás, szakkör, fakultáció stb.). Az osztályfőnöki munka. Iskolai rendezvények. Gyermek- és ifjúságvédelem. Differenciálás, különleges bánásmódot igénylő csoportok (tanulók) oktatása. Tanári kommunikáció és konfliktuskezelés. A tantestület. Portfolió készítés.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Az etika tanításával kapcsolatos dokumentumok: Nat, kerettanterv, érettségi stb. az Oktatási Hivatal honlapján www.oktatas.hu

Falus Iván, Kimmel Magdolna (2009): A portfólió. Budapest, Gondolat Kiadó, ELTE PPK Neveléstudományi Intézet. ISBN 9789636931209

Bertók Rózsa, Bécsi Zsófia 2007. Etika elméletek – Etika gyakorlatok. Pécs, ETHOSZ Egyesület. ISBN 9789630634342

Cam, Philip 2012. Teaching Ethics in Schools: A new approach to moral education. Camberwell Victoria, Australian Council for Educational Research Press. ISBN 9781742860633

Kormos József 2021. Az etika tantárgy tanításáról. Budapest, PPKE. ISBN 9789635750429

Polákovits Nándor: A tanítási gyakorlatok szerepe a tanárképzésben. In Szőke-Milinte Enikő (szerk.) 2018. Pedagógiai küldetés – a küldetés pedagógiája. PPKE BTK, Budapest, 131-146. ISBN 9786155224782 https://btk.ppke.hu/uploads/articles/1734918/file/Pedag%C3%B3giai%20k%C3%BCldet%C3%A9s.pdf

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

Önreflexió, kommunikáció, konfliktuskezelés, valamint a 8/2013 (I.30) sz. EMMI rendelet 2. sz. mellékletében részletezett kompetenciák és tudás teljes köre (a tanuló személyiségének fejlesztése, az

egyéni bánásmód érvényesítése,   a tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése, a szakmódszertani és a szaktárgyi tudás alkalmazása, a pedagógiai folyamat tervezése,   a tanulás támogatása, szervezése és irányítása, a pedagógiai folyamatok és a tanulók értékelése, szakmai együttműködés, autonómia és  felelősségvállalás).

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe