Tantárgy adatlapja
Ennek az utolsó, „haladó szintű” módszertan-szemináriumnak kettős a célja: 1. a tanárjelöltek támogatása iskolai gyakorlatuk során, 2. a tanári portfóliójuk összeállításának segítése. A hallgatók vegyenek részt aktívan az iskolai gyakorlatukból származó problémáik megbeszélésében, és prezentáció során mutassanak be egy, a gyakorlatukhoz kötődő projektet. Az értékelés alapja a kurzus látogatása, aktív részvétel, és a prezentáció. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Plevin, Rob (2009): Magic classroom management. Online: www.timesaversforteachers.com/bonus/magiccm.pdf Ajánlott irodalom: Brown, H. D. (2007). Teaching b y Principles. (3rd ed). US: Pearson Richards, J.C. and Rodgers, T.S. (2014). Approaches and Methods in Language Teaching: a Description and Analysis. (3rd ed.) Cambridge: CUP |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a) tudása - a tanulás különböző formáinak ismerete mind általános, mind pedig konkrét szaktárgyi vonatkozásban, - a tanulói tudás különböző formáinak, szerveződésének, a fogalomrendszerek, készségek és képességek fejlődési törvényszerűségeinek ismerete, b) képességei - képes tanítási programok, tanulási egységek, tanítási órák tervezésére, a tanulók számára szükséges tananyagok, taneszközök, információforrások, tudáshordozók megválasztására, - képes a rendelkezésre álló taneszközöket saját munkájában felhasználni, rendszerbe szervezni , új eszközöket tervezni, - képes a tanulásszervezési eljárások és tanítási módszerek széles skáláját alkalmazni a hatékony tanulási környezet kialakítása érdekében, - képes a tanórai munka hatékony, lendületes irányítására, a tanulók figyelmének, érdeklődésének felkeltésére és fenntartására - képes megtartani iskolai tanórákat |