Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Szakmódszertan 6. (Összefüggő gyakorlatkísérő szeminárium)
Tárgy kódja: BONTP39600
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Dr. Szilágyi Csaba József
Tárgyleírás:

Ennek az utolsó, „haladó szintű” módszertan-szemináriumnak kettős a célja: 1. a tanárjelöltek támogatása iskolai gyakorlatuk során, 2. a tanári portfóliójuk összeállításának segítése. A hallgatók vegyenek részt aktívan az iskolai gyakorlatukból származó problémáik megbeszélésében, és prezentáció során mutassanak be egy, a gyakorlatukhoz kötődő projektet. Az értékelés alapja a kurzus látogatása, aktív részvétel, és a prezentáció.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

Plevin, Rob (2009): Magic classroom management. Online: www.timesaversforteachers.com/bonus/magiccm.pdf

Ajánlott irodalom:

Brown, H. D. (2007). Teaching b

y Principles. (3rd ed). US: Pearson

Richards, J.C. and Rodgers, T.S. (2014). Approaches and Methods in Language Teaching: a Description and Analysis. (3rd ed.)  Cambridge: CUP

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

pl.:

a)   tudása

- a tanulás különböző formáinak ismerete mind általános, mind pedig konkrét szaktárgyi vonatkozásban,

- a tanulói tudás különböző formáinak, szerveződésének, a fogalomrendszerek, készségek és képességek fejlődési törvényszerűségeinek ismerete,

b)   képességei

- képes tanítási programok, tanulási egységek, tanítási órák tervezésére, a tanulók számára szükséges tananyagok, taneszközök, információforrások, tudáshordozók megválasztására,

- képes a rendelkezésre álló taneszközöket saját munkájában felhasználni, rendszerbe szervezni

, új eszközöket tervezni,

- képes a tanulásszervezési eljárások és tanítási módszerek széles skáláját alkalmazni a hatékony tanulási környezet kialakítása érdekében,

- képes a tanórai munka hatékony, lendületes irányítására, a tanulók figyelmének, érdeklődésének felkeltésére és fenntartására

- képes megtartani iskolai tanórákat

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe