Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Személyes márka
Tárgy kódja: BT-MED-3140
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/10/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Nemzetközi és Politikatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Lauter Adrienn
Tárgyleírás:

 

Ma már marketingstratégiája nem csak egy vállalatnak, hanem egy személynek is lehet, nem nélkülözve a tudatosságot és az állandóan változó környezetre adott gyors reakciókat. Az önmarketing sokak értelmezésében egyenlő lehet a túlbuzgósággal, magamutogatással, pedig ha egy jól átgondolt koncepció mentén történik, akkor vásárlói kört, követőket, elismertséget - és nem utolsó sorban- bevételt eredményezhet. Legyen szó stabil vevőkör, vagy mediátori ügyfélbázis kialakításáról, ma már a piac telítettsége és sokszínűsége megkívánja a szakértőtől karakterépítő elemeinek tudatos feltérképezését, (ki)használását.

 

A tantárgy célja, hogy a leendő mediátorok elméleti ismereteken és különböző gyakorlatokon keresztül meg tudják fogalmazni, hogy milyen személyes erősségekkel, értékekkel, képességekkel rendelkeznek. Mindezek tudatosításával képet kapnak arról, hogy saját karizmájuknak milyen alkotóelemei vannak, azokat hogyan lehet a lehető legjobban felhasználni és kiaknázni annak érdekében, hogy az a személyes márkaépítést a lehető legjobban támogassa.

 

A gyakorlatok célja, hogy a hallgatók mélyebben elgondolkodjanak arról, hogy „Ki vagyok én, mint mediátor?”, „Mediátorként milyen erősségeimre támaszkodhatok?”, illetve „Saját céltérképemen hol helyezkedik el a mediáció és a mediátorság?”. A válaszok pedig a leendő mediátorok segítségére lesznek abban, hogy a mélyebb önismeret birtokában, tisztában legyenek tehetségükkel, ami alapját jelentheti a hiteles önmarketing stratégiának.

 

Személyes márkaépítés során érdemes elgondolkodni azon is, hogy erősségeinket, érdemeinket miként kommunikáljuk környezetünk felé. A tantárgy keretében tudatosítjuk, hogy márkaimázsunkat, egyediségünket hogyan közöljük online és offline úgy, hogy megkülönböztethetővé váljunk a piacon és kitűnjünk abból a körülbelül 3 000 kereskedelmi üzenetből, ami ér bennünket reggeltől estig.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

-          Purkiss, J., & Royston-Lee, D., (2015): Énmárka- Tedd magad eladhatóvá- az interneten is!, ISBN: 9789633042137

-          Papp - Váry Árpád (2013): A márkanév ereje – Szempontok a sikeres brandépítéshez, ISBN: 9786155376184

 

Ajánlott irodalom:

-          Peter Montoya & Tim Vandehey (2009): The Brand Call You, ISBN:978-0-07-164177-7

-          Nagy Krisztina (2014): Nevek harca – Hogyan nyeri meg a csatát a személyes márkád?, ISBN: 9789630893060

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe