Tantárgy adatlapja
Ma
már marketingstratégiája nem csak egy vállalatnak, hanem egy személynek is
lehet, nem nélkülözve a tudatosságot és az állandóan változó környezetre
adott gyors reakciókat. Az önmarketing sokak értelmezésében egyenlő lehet a
túlbuzgósággal, magamutogatással, pedig ha egy jól átgondolt koncepció mentén
történik, akkor vásárlói kört, követőket, elismertséget - és nem utolsó
sorban- bevételt eredményezhet. Legyen szó stabil vevőkör, vagy mediátori
ügyfélbázis kialakításáról, ma már a piac telítettsége és sokszínűsége
megkívánja a szakértőtől karakterépítő elemeinek tudatos feltérképezését, (ki)használását.
A
tantárgy célja, hogy a leendő mediátorok elméleti ismereteken és különböző
gyakorlatokon keresztül meg tudják fogalmazni, hogy milyen személyes
erősségekkel, értékekkel, képességekkel rendelkeznek. Mindezek
tudatosításával képet kapnak arról, hogy saját karizmájuknak milyen
alkotóelemei vannak, azokat hogyan lehet a lehető legjobban felhasználni és
kiaknázni annak érdekében, hogy az a személyes márkaépítést a lehető
legjobban támogassa. A
gyakorlatok célja, hogy a hallgatók mélyebben elgondolkodjanak arról, hogy
„Ki vagyok én, mint mediátor?”, „Mediátorként milyen erősségeimre
támaszkodhatok?”, illetve „Saját céltérképemen hol helyezkedik el a mediáció
és a mediátorság?”. A válaszok pedig a leendő mediátorok segítségére lesznek
abban, hogy a mélyebb önismeret birtokában, tisztában legyenek tehetségükkel,
ami alapját jelentheti a hiteles önmarketing stratégiának. Személyes
márkaépítés során érdemes elgondolkodni azon is, hogy erősségeinket,
érdemeinket miként kommunikáljuk környezetünk felé. A tantárgy keretében
tudatosítjuk, hogy márkaimázsunkat, egyediségünket hogyan közöljük online és
offline úgy, hogy megkülönböztethetővé váljunk a piacon és kitűnjünk abból a
körülbelül 3 000 kereskedelmi üzenetből, ami ér bennünket reggeltől
estig. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: -
Purkiss, J.,
& Royston-Lee, D., (2015): Énmárka- Tedd magad eladhatóvá- az interneten
is!, ISBN: 9789633042137 -
Papp - Váry
Árpád (2013): A márkanév ereje – Szempontok a sikeres brandépítéshez, ISBN:
9786155376184 Ajánlott irodalom: -
Peter Montoya
& Tim Vandehey (2009): The Brand Call You, ISBN:978-0-07-164177-7 -
Nagy Krisztina
(2014): Nevek harca – Hogyan nyeri meg a csatát a személyes márkád?,
ISBN: 9789630893060 |