Tantárgy adatlapja
A hallgatók a közös szerkesztési gyakorlat során pontosítják ismereteiket a szerkesztett műsorok összeállításáról és színpadra állításáról. Sor kerül a forgatókönyvek, az ív, az ellentpont, a szövegválasztás, az instrukcióadás, az esztétikai, jogi és nyomdai követelmények problémáira. A stúdium céljai közé tartozik a hatékony beszéd alapjainak felhasználói szintű elsajátítása is. A tantárgy gyakorlatban foglalkozik a pódiumi megszólalás gondjaival: hogyan igaz a fölhangzó szöveg? Ki mondjon verset? Mit és mikor? Hogyan mondunk prózát? |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
1. Duró Győző - Nánay István (1993, szerk.): Dramaturgiai olvasókönyv. Marczibányi Téri Művelődési Központ, Budapest. 2. Kiss László - Tóth Zsóka -Tóth Zsuzsanna (2010): Keltsd életre I-II. Magyar Versmondók Egyesülete – Mikszáth Kiadó, Budapest. 3. Latinovits Zoltán (1979): Verset mondok. N épművelési Propaganda Iroda, Budapest. 4. Montágh Imre (1976): Tiszta beszéd. Népművelési Propaganda Iroda, Budapest. 5. Nánay István (1999): A színpadi rendezésről. Magyar Drámapedagógiai Társaság, Budapest. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a) Tudása - A hallgató ismerje meg a szerkesztett színpadi produkció irányítását, szerkesztését, végrehajtásának módszertani tudnivalóit.
b) Képességei - Figyelem, olvasottság, válogatási képesség, ízlés, szerkesztési képességek és a homogenitás/sokféleség elfogadása jellemezze munkáját. |