Tantárgy adatlapja
A kurzus célja: a hallgatók lehetőséget
kapjanak védett környezetben a vezetői munkához kapcsolódó tevékenységek
kipróbálására, illetve visszajelzéseket adjanak és kapjanak a vezetői
szerepvitelről, a vezetői eszköz és módszertár használatáról. Főbb tematikai csomópontok: 1. Nehéz helyzetek, nehéz emberek kezelése. Változások
menedzselése 2. Tárgyalási típusok, technikák. Az álláspontok
közelítésének lehetőségei. A pozícióvédő és az elvkövető tárgyalási stílus. 3. Prezentációkészítés, mint a meggyőző kommunikáció
eszköze. 4. A reflektivitás, önreflektivitás fejlesztése, a
segítő vezetői, tanácsadói magatartás.
5. Az önérvényesítés gyakorlása |
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező
irodalom: -
Daniel
Goleman (2015). Érzelmi intelligencia a munkahelyen. Edge 2000 Kft.,
Budapest. ISBN: 9789639760288 -
Werner
Vogelauer (2008). Coaching a gyakorlatban. Vezetők szakszerű tanácsadása és
támogatása. BEEHIVE Kft.,
Budapest. ISBN: 9789630656009 Ajánlott irodalom: -
Bakacsi
Gyula (2007). Szervezeti magatartás és vezetés. Aula Kiadó, Budapest. ISBN:
9789639585492 -
Dr. Poór
József (szerk.)(2016). Menedzsment tanácsadási kézikönyv. 2016 - innováció -
megújulás – fenntarthatóság. Akadémiai
Kiadó Budapest. ISBN: 9789630598125 -
Marcus
Buckingham & Curt Coffman (2002). Először is, szegd meg az összes
szabályt! Bagolyvár Könyvkiadó, Budapest. ISBN: 9789639197978 -
Brian
Tracy (2014) Tárgyalás - Brian Tracy sikerkönyvtára Trivium Kiadó, Budapest.
ISBN: 9786155334092 |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
- tudása -
Ismeri
hatékony tárgyalás alapelemeit, a különféle tárgyalás típusokat. -
Ismeri a
személyiség típusok alapdimenzióit -
Ismeri a
vezetői tanácsadás, a coaching elemeit. -
Ismeri a
döntéshozatal típusait, lépéseit, a döntési folyamatban érvényesülő
torzításokat. - képességei -
Képes
alkalmazni az asszertív kommunikációt érdekérvényesítő és probléma megoldást
kívánó helyzetekben. -
A
helyzethez illeszkedő tárgyalási módszert képes kiválasztani. -
Felismeri
mások személyiség típusát és ahhoz illeszkedő kommunikációs elemeket képes
alkalmazni. c) attitűdje -
Képviseli
az együttműködés fontosságát. -
Munkája
során problémaérzékeny, reflektív, elfogadja, hogy a hibázás a tanulás,
továbblépés erőforrása lehet. d)
autonómiája és felelősségvállalása -
Döntéseit
kompetenciáinak reális ismeretében, felelősségének tudatában hozza meg. |