Tantárgy adatlapja
A küszöbvizsga célja, hogy felmérje, a hallgató rendelkezik-e a francia nyelv és kultúra tanára képesítéshez szükséges C1 szintű, használható nyelvtudással. A küszöbvizsga egy írásbeli és egy szóbeli részből áll, melyeken a hallgató számot ad nyelvtani tudásáról, szövegértési, szövegírási és érveléstechnikai képességeiről, valamint arról, hogy képes-e a francia nyelv gördülékeny, helyes, magabiztos, a mindenkori kontextusba illő használatára. Az alapvizsga egy vizsgaidőszakban csak egyszer kísérelhető meg, és csak egyszer ismételhető egy későbbi félévben. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kelemen Jolán, Exercices de français contemporain, Budapest, Tankönyvkiadó, 1988, ISBN 963-18-5278-4 Holleville Stéphanie, Débattre en FLE (Français langue étrangere). B1-C2, Paris, Ellipses, 2021, ISBN 9782340047501 Chevallier-Wixler Dominique és mtsai, Réussir le Dalf: Niveaux C1 et C2 du Cadre européen commun de reference, Didier, 2007, ISBN 9782278061013 Causa M., Megre B., Production écrite, Niveaux C1/C2, Paris, Didier, 2008, ISBN 978-2-278-06088-7 |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - Legalább C1 szintű, használható nyelvtudással rendelkezik. - Ismeri a beszélt és írott francia nyelv szabályait, regisztereit, azokat a mindenkori nyelvhasználat kontextusának megfelelően képes hatékonyan alkalmazni. b) képességei - Képes a francia nyelv gördülékeny, helyes, magabiztos, a mindenkori kontextusba illő használatára. - Ismereteit képes a célnyelv folyékony használata során helyesen, a kontextushoz illően alkalmazni. |