Tantárgy adatlapja
A portfolió összeállításának célja, hogy a
hallgató, a tanítási-tanulási tevékenység dokumentumai és az egyéb pedagógiai
dokumentumok elkészítése által bemutathassa pedagógusi kompetenciáit. A
dokumentumok és reflexiók segítségével a jelölt bemutathatja, hogy képes a
saját tevékenységét reflektív módon,
kellő önkritikával elemezni, értékelni; képes a képzés különböző
területein elsajátított tudását integrálni és alkalmazni; képes a tanítási gyakorlatok során
szerzett tapasztalatok neveléstudományi szempontú, tudományos
alaposságú bemutatására, elemzésére és értékelésére, valamint a pedagógiai
eredményesség szempontjából a megfelelő
következtetések levonására. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom Falus Iván-Kimmel Magdolna: A portfolió. Budapest: Gondolat, 2009.
ISBN 9789636931209 Fercsik Erzsébet: Dolgozatírás-felsőfokon. Budapest: Kronika Nova Kiadó, 2003. ISBN
9639128945 Ajánlott irodalom Falus Iván (szerk.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Budapest: Műszaki
Könyvkiadó, 2004. ISBN 9789631626643 Gyurgyák János: Szerkesztők és szerzők kézikönyve. Budapest: Osiris Kiadó, 1997.
ISBN 9633792274 Maróti Gábor: Tudományelméleti és kutatásmódszertani alapismeretek. Budapest:
Synthagma Kiadó, 2009. ISBN 9639051673 Szabó Katalin: Kommunikáció felsőfokon. Budapest: Kossuth, 1997. ISBN 9630939223 |