Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Terepgyakorlat
Tárgy kódja: BMNPS50000A
Óraszám: N: 0/4/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 5
Az oktatás nyelve: angol
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Pszichológiai Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Matuszka Balázs
Tárgyleírás:

Tantárgy leírása:

A terepgyakorlat célja, hogy a hallgató az elsajátított mesterszintű szakmai ismereteit és kompetenciáit a specializációjának megfelelő intézmény(ek)ben gyakorlati tapasztalatokkal bővítse.

Kompetenciák: A terepgyakorlat során megismerkedik az intézmény profiljával, és szakmai tapasztalatokat szerez az ott folyó gyermekellátásban.

A fejlődés- és klinikai gyermekpszichológiai specializáción a hallgató megfigyeléseket végez különféle gyermekintézményekben (bölcsőde, óvoda, speciális gyermekellátó intézmény), átlátja a fejlődési feltételek eltérő szempontrendszerét, megfigyeléses tapasztalatokat szerez tipikus és az atipikus gyermeki fejlődésmenetről a koragyermekkor időszakában, és kompetenciát szerez a gyermekmegfigyelés módszerében, valamint a megfigyelés etikai szabályainak betartásában.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

le="font-family:'Times New Roman';font-size:11pt;font-weight:bold;">Kötelező irodalom:

Bick, E. (2018). Infant observation in psycho-analytic training. In Infant Observation (pp. 17-28). Routledge.

Fawcett, M., & Watson, D. (2016). Learning through child observation. Jessica Kingsley Publishers.

Ajánlott irodalom:

Fraiberg, S. (1987). Selected Writings of Selma Fraiberg. Ohio State University Press.

Hobart, C., & Frankel, J. (2004). A practical guide to child observation and assessment. Nelson Thornes.

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a)    tudása

- ismeri az intézményi környezet szakmai profilját, jellemzőit.

- rendelkezik az intézményi működés alapelveinek ismeretével

b)   

n style="font-family:'Times New Roman';font-size:11pt;font-weight:bold;">képességei

- Képes megfigyeléseket végezni és azokat pszichológiai szempontok alapján elemezni az intézményben

- gyakorlatot szerez a pszichológus feladatiban és etikai magatartásában az intézmény működésén belül

c)    attitűdjei

- Törekszik arra, hogy szakmai kommunikációjában a normáknak megfelelően nyilvánuljon meg.

- Szem előtt tartja választott területének szakmai és társadalmi összefüggéseit.

d) autonómiája és felelőssége

Kritikus tudatosság jellemzi szakmájához kapcsolódó kérdésekben.

- Felelősen képviseli azokat a módszereket, amelyekkel szakterületén dolgozik;

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe