Tantárgy adatlapja
Tantárgy leírása: A terepgyakorlat célja, hogy a hallgató az elsajátított mesterszintű szakmai ismereteit és kompetenciáit a specializációjának megfelelő intézmény(ek)ben gyakorlati tapasztalatokkal bővítse. Kompetenciák: A terepgyakorlat során megismerkedik az intézmény profiljával, és szakmai tapasztalatokat szerez az ott folyó gyermekellátásban. A fejlődés- és klinikai gyermekpszichológiai specializáción a hallgató megfigyeléseket végez különféle gyermekintézményekben (bölcsőde, óvoda, speciális gyermekellátó intézmény), átlátja a fejlődési feltételek eltérő szempontrendszerét, megfigyeléses tapasztalatokat szerez tipikus és az atipikus gyermeki fejlődésmenetről a koragyermekkor időszakában, és kompetenciát szerez a gyermekmegfigyelés módszerében, valamint a megfigyelés etikai szabályainak betartásában. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
le="font-family:'Times New Roman';font-size:11pt;font-weight:bold;">Kötelező irodalom: Bick, E. (2018). Infant observation in psycho-analytic training. In Infant Observation (pp. 17-28). Routledge. Fawcett, M., & Watson, D. (2016). Learning through child observation. Jessica Kingsley Publishers. Ajánlott irodalom: Fraiberg, S. (1987). Selected Writings of Selma Fraiberg. Ohio State University Press. Hobart, C., & Frankel, J. (2004). A practical guide to child observation and assessment. Nelson Thornes. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - ismeri az intézményi környezet szakmai profilját, jellemzőit. - rendelkezik az intézményi működés alapelveinek ismeretével b) n style="font-family:'Times New Roman';font-size:11pt;font-weight:bold;">képességei - Képes megfigyeléseket végezni és azokat pszichológiai szempontok alapján elemezni az intézményben - gyakorlatot szerez a pszichológus feladatiban és etikai magatartásában az intézmény működésén belül c) attitűdjei - Törekszik arra, hogy szakmai kommunikációjában a normáknak megfelelően nyilvánuljon meg. - Szem előtt tartja választott területének szakmai és társadalmi összefüggéseit. d) autonómiája és felelőssége - Kritikus tudatosság jellemzi szakmájához kapcsolódó kérdésekben. - Felelősen képviseli azokat a módszereket, amelyekkel szakterületén dolgozik; |