Tantárgy adatlapja
A
tanegység célja hogy a hallgatók gyakorlatot szerezzenek a többszempontú
kapcsolatdiagnosztika alkalmazási lehetőségeinek területén. A gyakorlat során
videóra rögzített interakciós és kapcsolatdiagnosztikai helyzetek elemzésével
a következő jártasságokat sajátítják el: (1)
többszempontú interakcióelemzés (2)
kombinált kapcsolatdiagnosztikai eljárásokkal végzett helyzetek elemzése (3) A
csecsemő-szülő interakciók elemzése többféle kapcsolati kontextusban: gondozás, táplálás, játék, megnyugtatás. (4) Többszempontú kapcsolatdiagnosztikán alapuló
tanácsadás és intervenció tervezése. |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
<
Kötelező olvasmányok: 1. Hámori E. (2016): A korai
kapcsolat zavarai. Pszichoanalízis, kötődéselmélet és csecsemőkutatás a korai
kapcsolati patológiák megértésében. Budapest: Oriold és Társai. ISBN: 978 615
5443 15 2. Hámori E. (2010) Csecsemőkori intencionalitás és
fejlődési rizikó szülői szemmel. In.: Hámori E. (szerk.): Kutatás és
terápia metszéspontjai – Várandósságtól a felnőttkorig. PPKE BTK.
Piliscsaba, 2010. 20–31. 3. Eigner B. (2012). A
játékosság szerepe a korai anya-gyerek kapcsolat alakulásában – a kapcsolati
problémákat bejósló gyanújelek és moderátor tényezők. Doktori Disszertáció.
ELTE. Kézirat. Ajánlott
olvasmányok: 1. Stern, D. (1995) Az anyaság
állapota. Animula Kiadó, Budapest. Évszám nélkül. 3. Cramer, B., Palacio-Espasa, F. (2012) A baba -mama pszichoterápiák gyakorlata. Módszertani és esettanulmányok.
Medicina, Budapest. |