Tantárgy adatlapja
A
biblioterapeuta az általa vezetett csoportokban találkozhat különféle traumát
átélt személyekkel, olyanokkal, akik a trauma feldolgozási fázisában vannak,
vagy éppen a hétköznapi élethez szorosan hozzá tartozó krízishelyzetekkel
(válás, gyász, munkahelyi kudarcok, egzisztenciális válságok stb.) küzdenek.
A tantárgy célja, hogy a hallgató képes legyen ezeket felismerni, és
megfelelő módon kezelni. |
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
HAJDUSKA M. (2010): Krízislélektan. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest. ISBN: 978-963-463-982-4 LEWIS HERMAN, J. (2011): Trauma és gyógyulás, Háttér Kiadó, Budapest. ISBN: 9786155124006 BAKÓ T. (2004): Verem
mélyén. Psychoart Kiadó, Budapest. ISBN: 9789632171227 KAST, V. (2012): Krízis
és remény. Animula, Budapest. ISBN: 9789639751613 |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
A traumafeldolgozásban való jártasság szakirányú fejlesztése. Képes az emberi viselkedés differenciált észlelésére és a helyzetek hatékony felismerésére. Képes az ok-okozati összefüggések meglátására. Képes értelmezni, hogy melyek azok a feladatok, amelyeket szakmai kompetenciájával lefed, és ezt a hatáskört nem lépi át. Rendelkezik hatékony kommunikációs és problémamegoldó készséggel. Emberi kapcsolataiban etikus és humánus viselkedés jellemzi. Képzettségi szintjének megfelelő felelősségtudattal rendelkezik és re flektál saját tevékenységének
következményeire. |