Tantárgy adatlapja
A kurzus során megvizsgáljuk a legfontosabb stratégiai kihívásokat a különböző médiaplatformok tekintetében és értékeljük különböző multimédia cégek stratégiáit. A hallgatók képesek lesznek mélyebben átlátni a fogyasztói szükségletek, a szerzői jog kérdéseit, a piackutatásokat valamint az ezekhez kapcsolódó stratégiát és tervezést. Esettanulmányok segítségével a hallgatók lehetőséget kapnak arra, hogy valós médiavállalkozások konkrét stratégiai problémáival, valamint azok megoldásaival is megismerkedjenek. A kurzus elméleti hátteret ad és gyakorlati készségeket is fejleszt abban a tekintetben, hogy a médiatervezésben dolgozó munkatársak honnan és miként juthatnak pontos és hasznos piaci információkhoz, arra is fókuszálván, hogy a médiafogyasztók milyen eszközökön keresztül fogyasztanak tartalmakat és ez miként, milyen gyorsasággal változik; mit jelent a közönség mérés és kutatás. A kurzus végére minden hallgató mélyebben megérti és egyben elemezni és értékelni is tudja majd a közösségi médiatechnológia fejlődését és képessé válik kezdő szinten multimédia projektek megvalósítására. A hallgatóknak képesnek kell lenniük mind egyéni mind csoportos feladatok elvégzésére. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: McQuail, Denis: 2003 A tömegkommunikáció elmélete. 9-10. fejezet. Médiastruktúrák és méd iaintézmények. Globális tömegkommunikáció.
169-212. Budapest, Osiris Kiadó Gálik Mihály –
Urbán Ágnes: 2014 Médiagazdaságtan.
Budapest, Akadémiai Kiadó Klausz
Melinda: 2016 A
közösségi média nagykönyve - Hogyan vidd sikerre céged és önmagad. Athenaeum Kiadó Ajánlott irodalom: Gálik Mihály:
2004 A médiatulajdon hatása a
média függetlenségére és pluralizmusára Magyarországon. In.: Médiakutató 2004 ősz pp. 69–90. Radetzky András: 2017 Médiagazdaságtan.
Budapest PPKE Egyetemi Jegyzet |